22 Aralık 2011 Perşembe

1915

      Geçmişle yüzleşmek ve hesaplaşmak, özellikle geçmişi karanlık olan toplumlar için her zaman zordur ve Türkiye'nin 1938 Dersim olaylarıyla başlayan tarihle hesaplaşma süreci yetersiz de olsa olumludur. Yeterli olabilmesi için hesaplaşmaya 1915'ten başlamak gerekmektedir.

Çünkü  "Bir hikaye anlatmamız gerekiyorsa eğer, 1915'ten başlamamız lazım."

1915'le yüzleşmekten kaçtığımız sürece daha nice 24 Nisan'da ABD Başkanı'nın iki dudağının arasına bakılır, Fransız malları boykot edilerek "milli gurur" kurtarılmaya çalışılır.





"Tabii ki atalarımın başına gelenleri biliyorum. Buna kimileri "Katliam", kimileri "Soykırım", kimileri "Tehcir", kimileri de "Trajedi" diyor. Atalarım Anadolu diliyle "Kıyım" derdi... Ben ise "Yıkım" diyorum. Ve biliyorum ki eğer bu yıkımlar olmasaydı, bugün benim ülkem çok daha yaşanılır, çok daha imrenilir olurdu."

Hrant DİNK (1 Kasım 2004, BirGün )


5 yorum:

alperen dedi ki...

çinli gördüğün yerde, tut ağaca as.

doruk dedi ki...

amcık ramiz yandaki tivitlemelerde kış mevsimini sevmeyen ciddi olamaz demişsin.gel ankara'da bi kış geçir de ebenin amını gör amk.

0 beyin dedi ki...

sakat tiksinmiş.

çinli gördüün yerde tut ağaca as +1

kurupilav dedi ki...

Sakat Ankara ve kışından gerçekten nefret ediyor.

alperen dedi ki...

kıştan genel olarak tksnyorum.ilerde parasal sıkıntım olmazsa kışları sıcak bölgelere göç etmeyi planlıyorum.kesnlkle soğuk hava adamı değilm.tüm yaşam fonksiyonlarımı kaybediyorum kışın.

Yorum Gönder